петък, 9 януари 2015 г.

Моите "адмирации", господа полицаи.


 Какво се очаква да направи един нормален човек, когато види как двама мъже бият трети и го докарват до състояние в което е в безсъзнание? Разбира се, че да се обади в полицията, да подаде сигнал, да си каже фамилията, забележете, и да дочака да му се обадят от бърза помощ за потвърждение.
  Това направих и аз.
  Сцената се разигра на десет- петнадесет метра от мен, сестра ми и един приятел докато разхождахме кучетата си стоейки в кучешкото заграждение. В първият момент видях как трима мъже се смеят, а в следващият как единият замахва и удря с юмрук човека до себе си, който се строполи като отсечен на леда. Двамата се опитаха да го изправят, продължавайки да му причиняват физическа болка. Просто бях шокирана, нещо в мен направо се надигна като гадене и ми идеше да отида аз и да спра това.
 Вместо това се обадих на полицията, една спокойна жена ме попита какво има, а аз и обясних треперейки (повярвайте ми, не от студа) ситуацията. Тя ме попита дали има нужда от линейка и потвърди сигнала ми, каза че екипът идвал. Докато чакахме наблюдавах как двамата ненормалници се смееха над очевидно припадналия човечец и на няколко пъти бях възпирана почти насила от приятеля ми да не се намеся,
 След пет минути се появиха трима полицаи, попитаха ме дали аз съм подала сигнала, потвърдих. Приближиха се към мъжете и започнаха да ги разпитват, единият полицай отиде да докара патрулката. Попитах го дали всичко е наред и той ми отговори с "да-да". Докара колата и освети потърпевшия (оставен да лежи върху леда) с фаровете си. Провериха двамата побойници и ги качиха в опела, жертвата на боя качиха в междувременно пристигналата линейка, пуснаха сирената и потеглиха.
 Повярвайте ми, в този миг изпитах някакво душевно удовлетворение, странно спокойствие ме обзе, вярвах, че съм постъпила правилно и някак съвестно.
 Но знаете ли какво ни се случи десет минути по-късно на път за вкъщи? До подлеза стояха наредени и тримата мъже, като битият изглеждаше потресаващо, няма да се впускам в обяснение, само ще споделя, че другите двама му говореха нещо и грубо го блъскаха. А той не се крепеше на краката си, падаше  и не можеше да каже нищо. В този момент двамата нещастници се извърнаха към нас и, заклевам се, в този момент ми се искаше да запищя с цяло гърло, в погледите им се четеше такъв гняв... Последва рязък завой и се измъкнахме.
 Но това, което ме натъжи, вбеси и парализира потока на мисли в главата ми бе, че тримата герои от това, нека го наречем приключение, бяха бездомни хора. Почувствах се сякаш се бях намесила в нещо много по-различно от това, което видяха очите ми, сякаш бях пристъпила някаква невидима граница, не знам, не мога да го обясня. Почувствах се странно, по принцип постоянно говоря, не спирам, меля като къртечница, но в този миг бях просто притихнала и някак стресната. И тогава ме заля истинският гняв.
 Значи така, не закарахте пребития в болница, само заради социалното му положение?! Това е толкова противно, възмутително и абсурдно! А онези двамата? Пуснахте ги просто ей-така, за да си спестите писането? За мое огромно съжаление съм толкова разгневена, че епитетите ми се губят сред порой неприлични и не мога да вържа едно нормално изречение.
 Почувствах се сякаш моето честолюбие бе разклатено, съчувствам на човека, бях готова да го издиря в Пирогов и да отида да го видя утре, да съм сигурна че е добре, да знам че е добре. Няма значение, че не го познавам, не знам дори името му, но явно на полицаите не им пукаше, че и той е човешко същество независимо дали спи на пейка в парка или под здрав покрив като тях, само заради подкупите, които взимат и могат да си го позволят! А парамедиците? Боже, нямам думи да опиша колко отблъскващо нещо направиха, колко отвратително. И да, параноичка съм, може би пресилвам много нещата, но този човек има същите права като всеки друг в тази държава, по дяволите.

 А сега искам да се извиня за грубостите на читателите.
                                                                                                       
                                                                                                                      - Мерседес.


Няма коментари:

Публикуване на коментар